May 12, 2011

CUTI

assalamualaikum dan salam sejahtera  :)

lama sungguh tak update blog ni. haih. busy la katenye. 

lagi pun baru je abes final exam 10hb aritu. kat umah sewa, aku la orang paling last jawab paper. yang lain da merdeka awal. walaupun da abes exam, still ade assignment yg belom siap. memang giler. aku da la tak reti nak buat esemen tu. nak tiru budak2 lain, dorang pon tak buat gak. hahaha. bukan ape. rasa serba salah kalau tak buat. lecturer tu da banyak tolong kitorang, takkan tak nak tolong dia buat essignment yang dia bagi kan. entah laaa... masalahnye TAK RETI. :(   

*susah sbb assignment operating system. aku pon tak taw nak citer kat korang macamana. sbb aku pon tak reti nak buat. hahaha

sekarang cuti dah bermula. cuti yang sangat lama. EMPAT BULAN. memang lama. berdasarkan info yang aku tahu, budak2 degree je yang dapat cuti empat bulan. diploma student cuti macam biasa.

hmmm.. empat bulan cuti, ape yang korang buat? duduk umah? keje? jadi suri rumah? jadi baby sitter? baru nak amek lesen? hehe

aku cuti ni ada praktikel la pulakk... 2 bulan tempoh syarat. tapi kalau nk extend pon boleh lepas 2 bulan tu. aku tak taw nak extend ke tak. tengok mood dulu. haha

mula praktikal 16hb ni. kat syarikat multiwireless sdn bhd. company ni kerja dia...emmm.. pasal RF. aku pon tak taw benda apa. sebab aku tak blelajar pon benda ni. budak communication je yang blaja. aku budak computer. ape barang komputer-komputer ni. bosan. ngadap tiap-tiap ari. haha. poyo je ayat tu. padahal bidang aku ni la yang nak pecah kepala. buat programming (c, vhdl).

walaupun susah. tp seronok. siyes tak tipu. yang jadi masalahnye sekarang, aku MALAS. memang tak de ubat. haha. semoga sem depan aku jadi rajin. ameennn!

so sekarang ni aku luangkan masa kt umah walaupun kadang kadang bosan. tapi best sebab dapat makan free dan berkhasiat. hehe   nanti bila da start praktikal, mula la hidup aku sebagai seorang fresh worker. menimba ilmu dan pengalaman sebagai seorang engineer. insyaAllah :)

1 comment:

  1. ala. cuti tak taw nk btpe. ade idea? ekekek
    hoi selamat prektikel.
    semoga dpt mncapai cita2 kau :)

    ReplyDelete