January 21, 2012

KAHWIN

musim cuti semester sudah tiba.

ramai student berpusu-pusu balik kampung.

kampung aku dekat je. tiap2 minggu aku balik. kalau tak balik, ibunda call.  (-_-")

balik rumah je, mak ayah sibuk discuss pasal sedara mara nak kahwen nak tunang. aku jadi pendengar cerita terbaik. dengar je. haha

tetibe ayah aku tanye 'ki, umor dah 23 kan?
aku jawab ' tak lah. 24.'

ayah: 'haa.dah boleh kahwen dah nii'

dalam hati aku 'alamak,ayah aku ni mcm nak suro aku kawen cepat2 je'

aku jawab :  ' calon pon xde lagi.... '

mak aku mencelah 'kalau nak kahwen, cari yg elok2.. jangan cari yang pakai tudung tp yg bawah tu ketat2. tak bkenan mak. anak sendiri nk tegur pon dah susah. cari yang ada agama. kau tu dah sekolah agama berbelas tahun. pandai2 la cari buat bini. bla bla bla bla..

sekali aku kena ceramah daa.. haha

aku paham...mak ayah mesti nak yg terbaik tuk anak dia...

aku pon tak tahu laaaaa... mmg niat nak kahwen tu ade... tp tak berani la pulak.. haha

tanggungjawab besar kot.

No comments:

Post a Comment