March 23, 2011

BELAJAR ATAU KERJA

aku sekarang dalam dilema. agak serabut sebenarnya. aku masih seorang pelajar ijazah. hampir tahun akhir.
serabut sebab blajar dah malas. dah tak de semangat. malas Gila2. aku jd malas ni sebab sorang lecturer. nak salahkan die pon ye jugak.

masa dalam kelas, lepas die da selesai mengajar, dia pon tnye, 'ada sapa2 yg tak paham?'
aku pon angkat tangan la sebab aku tak paham. lepas tu kau tahu die kate ape?

'eh,lembapnye kamu ni.'

tak ke cilaka tu namanya.aku punya la nak bagi paham ape yg dia ajar tu. sekali dia bg aku kata2 macam tu pulak, memang masin r mulut die. skali repeat paper die. arghh!abaikan kisah dia.

so sekarang ni aku malas. dalam kpala aku nak brenti blaja. kalau aku brenti aku ada option tuk kerja. tolong biznez mak aku (kedai runcit). tak pun buka service format laptop kt kdai runcit mak aku tu.. ha,lagi 1 aku leh blaja buat kuih@kek dri mak aku.pastu aku leh jual2. at least tolong mak aku la.tolong family.

ape yg aku blaja skrg ni aku tak nampak masa depan.klu grade, dapat sijil, tp nk cr keja bukan senang.mau menganggur dulu. kalau ade rezki tu alhamdulillah la.

kalau fikirkan balik, org yg keje pakai spm pon da beli kreta. aku yg degree ni pon makan pakai duit mak abah. ish.

so ape pendapat korang ek?

peluang cri duit depan mata. ilmu boleh cari bila2 masa..

1 comment:

  1. woit, xkn cmtu skali kot
    mcmla sbb lcturer tu ko trus down
    kengkawan rmai leh bntu maa
    sbb kgkwn jgk ko leh enjoy mse blaja ni tau

    klo ko brenti, 3 tahun blaja tu ko nk ckp ape? sia2? x ksh?

    mgkn ko blom nmpk lg ape gnanya sijil tu..

    ReplyDelete